RAH-behandling

RAH er en manuel behandlingsform, der bygger på den fysiologiske effekt, der sker i en muskel, når dens strækrefleks udløses (det fænomen man oplever, når man bliver slået under knæet). Den muskel der arbejder modsat (antagonisten) vil opnå en umiddelbar afspænding. Dette vil i mange tilfælde føre til smertelindring, øget bevægelighed og bedre funktion.

Erfaringer viser at RAH har særlig god effekt på langvarige smerter (ikke akut opståede problemer).

Behandlingsformen har altså særlig effektiv på dig, der har smerter eller funktionsnedsættelse i:

• fod- eller ankel
  • knæ, hofte eller lænd
  • hånd, albue, skulder eller nakke.

Jeg har desuden gode erfaringer med at kombinere RAH med andre behandlingsteknikker.

Prøv med øjeblikkelige resultater

Hvis du vil afprøve, om RAH teknikker virker på din problematik med det samme, kan du booke en tid hos Elsebeth.

Ønsker du at vide mere om behandlingsteknikken og har brug for at vende din problematik med os, kan du booke en tid til en uforpligtende samtale.

Lægehenvisning og tilskud

Har du fået en henvisning fra din læge, har vi mulighed for at hente den, og på den måde samarbejde med din lægefaglige behandler omkring din problemstilling. Henvisning er ikke et krav for behandlingen.

Ønsker du at benytte din sundhedsforsikring, skal du være opmærksom på at de oftest forlanger en lægehenvisning. Desuden skal du være opmærksom på at de økonomisk kun dække dele af behandlingen hos os. Dette skyldes, at vores behandlinger varer 45-60 min. Det betyder, at du får en rolig og dybdegående behandling, og vi får mulighed for at sætte os grundigt ind i din problemstilling.

Er du medlem af “Danmark”, får du tilskud til fysioterapeutisk behandling og træning, når der foreligger en sundhedsfaglig vurdering.

Vi glæder os til at hjælpe dig.