GLAD - Træning af gigtramte

GLA:D står for Godt Liv med Artrose i Danmark. Træningen henvender sig til personer, der har uspecifikke smerter i knæ eller hofte, eller de, der der har fået konstateret let til moderat artrose (tidligere kendt som slidgigt) i hofte eller knæ.

Forløbet består af en individuel undersøgelse og test af din aktelle funktion, instruktion i øvelserne i GLA:D, 6 ugers vejledt træning, 3 undervisningslektioner, hvor deltagerne bl.a. får viden om, hvad artrose er, hvordan man lever med det og hvilke behandlingmuligheder, der findes. Efter forløbet tilbydes opfølgning 3 og 12 måneder efter opstart.

Ortopædkirgurger rundt omkring i landet har fået øjnene op for koncepetet.  Tilbagemeldinger fra deltagere på GLA:D er heller ikke til at tage fejl af. De siger, at de har: mindre smerter, bedre funktion, højere livskvalitet og færre tager smeertestillende.

GLA:D er et landsdækkende koncept, og der kan læses mere om konceptet på www.glaid.dk.

Et GLA:D forløb hos mig koster 1650 kr. alt inkl.

Der yder skud fra sygeforsikringen "danmark", hvis du er medlem.

RING OG HØR NÆRMERE ELLER BLIVE SKREVET OP TIL NÆSTE HOLD PÅ TLF. 20459480

Træning af gigt

Få formindsket dine gigtsmerter igennem træningsforløbet GLA:D, træningsforløbet er rettet imod patienter, som døjer med artrose (slidgigt). Træningsforløbet foregår eksempelvis i varmtvandsbassin, hvor varmen fra bassinet har en positiv virkning på gigten. Gigttræningen i varmtvandsbassinet er med til at hjælpe kroppen i bevægelse, som er med til at modvirke gigtens effekt. Udover træning i varmtvandsbassin, vil du også opleve at der laves øvelser, som får kroppen i bevægelse på den rigtige måde. Igennem træningsforløbet GLA:D, som henvender sig imod gigtpatienter, ser man at gigtsmerterne formindskes og modarbejder de negative effekter af artrosen.