Anti Stress Træning

Har du brug for at vide mere om stress?

Jeg bruger krop og bevægelse til forståelse af positiv og negativ stress, forandringer i hjernen, betydningsfulde hormoner, symptomer, forskellige adfærdsmønstre, opsporing af stress hos dig selv og andre, stress reducerende træning mm.

På kurset opnår du viden om din stress profil, stress prognose samt forebyggelse af stress. Du lærer at tage de pusterum i hverdagen, der påvirker det ubevidste nervesystem i retningen af et mere holdbart velbefindende i en travl hverdag. Er du stressramt får du indsigt i din stresssituation og hvorfor behandling med fortløbende stress reducerende øvelser er en afgørende vej til helbredelse. Forskellige adfærdsmønstre (Enneagrammet) inddrages, så du bliver mere bevidst om din og andres tanke- og handlemønstre, svagheder, styrker og helt særlige evner.

Forløbene er et supplement til evt. anden behandling, men er også forebyggende i forhold til stress og let depression. Gennem viden om stress, træning og øvelser bliver du godt rustet til at tackle stress hos dig selv og andre.

Anti Stress træningen foregår på hold med 3 til 8 deltagere hos FysioCareSalling, Posthusvej 6, Balling, 7860 Spøttrup

Forløbene er opdelt i 3 kurser:

Stress ramt

Her er fokus stress reducerende træning. Du kommer grundigt gennem de forskellige øvelser op til flere gange og finder ud af, hvilken metode der passer bedst til dig. Træningen foregår på hold med op til 8 deltagere. NADA, meditation, Mindfulness, yoga, åndedrættet, fysmassage mm. indgår.

Anti stress 1
Er for dig, som er interesseret i grundlæggende viden om begrebet stress, generelle adfærdsmønstre i forhold til stress, generelle stress symptomer og et udpluk af stressreducerende øvelser.

Anti stress 2

Er for dig, der har været på trin 1. Her arbejder vi videre med individuelle adfærdsmønstre i forhold til stress, individuelle stress symptomer og redskaber til opsporing og forebyggelse af stress samt mere dybdegående stressreducerende øvelser.

ANDET OM STRESS

Ofte er det familie, venner eller kolleger der ser de første spæde tegn og der er mange forskellige symptomer for stress. Vi fornemmer det måske også selv, men der er en tendens til at feje det hen med “det er nok bare en overgang”.

Nogle symptomer og adfærdsmønstre er fuldstændig modsatte hos to forskellige mennesker. Hvorfor bliver nogle hyperaktive medens andre bliver total energiforladte? En ting slår igennem – din egen dybe fornemmelse har næsten altid ret, så lyt altid til din “mavefornemmelse”. Også det observerende øje har af og til ret, så lyt også til dine omgivelser, når de kommer med små omsorgs pip. Det var først da min kone sagde: “Nu må` du altså prøve noget”  at jeg kom i gang med Anti Stress Træning.

FAKTA OM STRESS

I dag er stress er en af de største folkesygdomme og derfor kender du sikkert også til begrebet stress.

  • 33% af al fravær skyldes forhold i det psykiske arbejdsmiljø
  • 70% er påvirket af begyndende stress
  • 12% har symptomer på alvorligt stress hver dag
Kilde: Stressforeningen.dk

Under overskriften “Stress er et samfundsproblem” bragte Skive Folkeblad en artikel om stress. “Mange kolleger bliver syge på grund af stress og står alene med at håndtere hverdagen. Stress er et kollektivt problem og bliver én ramt påvirker det hele arbejdspladsen med stor arbejdsmængde og lange arbejdstider. I den sidste ende kan konsekvenserne være invaliderende og alvorlige. Vi skal stå samlet og sammen mod stress”. Se evt. hele artiklen her Skive Folkeblad

  • Fire ud af fem har følt sig stresset inden for det seneste år  
  • 63 % har inden for det seneste år været bekymrede for, om en kollega var stresset
Formand for HK Privat Midt Vest og MidtVests arbejdsmiljøudvalg 15. marts 2022

PRIS Et forløb på 12 lektioner 990 kr.

Er du medlem af Sygeforsikringen “danmark” kan du få tilskud med en henvisning fra egen læge.

Ønsker du at vide mere eller at starte på hold, så kontakt Hanne: Mobil 22 83 54 58 eller mail: hanne@fysiocaresalling.dk

SAMLET OG SAMMEN SÆNKER VI STRESS – “Fire gange S”

Uforklarlige smerter